petek, 5. februar 2016

Kulturni dan Igramo se gledališče




Danes, 5. 2. 2016, je na naši šoli potekal kulturni dan, ki smo ga poimenovali Igramo se gledališče. Učenci smo v različnih delavnicah spoznavali, kako nastane gledališka igra, seznanjali smo se z gledališči na Slovenskem in z gledališči skozi zgodovino, v medijski delavnici so spoznavali opremo, ki jo potrebujejo snemalci, in imeli priložnost jo preizkusiti. Vsak razred od 1. do 5. razreda je pripravil svojo predstavo. Na koncu kulturnega dne pa smo si ogledali še duhovito predstavo Ko odrastem, bom bil ..., avtorice Jasne Pavlin. Člani novinarske delavnice smo spremljali delo vsake delavnice, napisali prispevke in fotografirali, nato pa smo iz slik zmontirali kratek film:
https://www.dropbox.com/l/s/hEXtrdyw3NT30jHhNVX0lp 

Gledališka delavnica
V gledališki delavnici so se učenci gledališkega krožka pripravljali na predpremiero gledališke igre Ko bom velik, bom bil … Učenci so pod vodstvom mentoric Darje Šinkovec in Lučke Pavlin zavzeto vadili in se  trudili, da vsak kar najbolj doživeto odigra svojo vlogo. Kratka vsebina: medtem ko delajo plakat, se sošolci pogovarjajo, kaj bodo postali, ko odrastejo. Seveda je na poti do njihovih sanjskih poklicev kup preprek: Emilu oče ne dovoli na šolo, kamor si želi in ga sili na gimnazijo. Miši preprečuje glasbeno pot njen glas, saj nima posluha. Kajo starši silijo, da si takoj poišče službo, ker imajo doma težave z denarjem in Rok nima dovolj dobrih ocen. Tukaj pa je tudi malce čudaška babica, ki hoče na žur.     
Vloge:
Babica - Julija Lobe
Raznašalec pic - Matjaž Plantan
Emila, najpametnejši v razredu, zagledan v Kajo - Matic Kobe
Športnik Rok, slab učenec, zagledan v Tamaro - Jure Kobe.  
Miša, razvajena princeska – Nika Korasa 
Kaja, iz revnejše družine, želi na gimnazijo, a starši želijo, da se zaposli.
Tamara, priseljenka iz Gruzije, ki ne zna dobro slovensko, a zelo lepo poje – Danaja Umek
Lili, Kajina mlajša sestra, ponavlja vse za Mišino babico – Lili Kobe                                        
Dramsko igro je napisala Jasna Pavlin, ki je za našo šolo doslej napisala že kar nekaj iger.
Predstava je bila vsem učencem všeč, saj je bila smešna, hkrati pa nam je bila tudi v razmislek.
Nik Mihalič, 9. r.

Ekogledališče
V delavnici za naslovom Ekogledališče je sodelovalo 11 učencev iz 6. in 7. razreda.
Pripravljali so predstavo z ekološko vsebino, ki govori  o začarani jelši. Luka Grešak, Anja Kelvišar in učiteljica Darja Fink so po zgodbi Začarana jelša napisali dramsko besedilo, nato pa so si razdelili vloge. Vadili so ter odigrali predstavo. Trudili so se, da bi čim bolj doživeto odigrali svojo vlogo. Ob tem so se zelo zabavali.
Urban Škrbec, 8. r.
Gledališča na Slovenskem
Učenci od 6. do 9. razreda so najprej s pomočjo spletnih strani poiskali podatke o različnih slovenskih gledališčih. Nato so se razdelili v štiri skupine ter naredili plakate z naslovi: Gledališče na Slovenskem, Amatersko gledališče, Lutkovno gledališče in Prešernovo gledališče v Kranju. Poiskali so tudi slikovne vire in jih uporabili pri izdelavi plakata. Seznanili so se tudi z zgodovino gledališč in z njihovim nastankom. Delo je usmerjal učitelj, ki jim pripovedoval tudi o  svojih izkušnjah z obiskov teh gledališč.
Sodelovalo je enajst učencev. V delavnici so se zabavali, predvsem pa so se veliko naučili. Končne izdelke so na koncu razstavili na panoje v šoli.
Aron Lenarčič Vidic, 9. r.   
Gledališki bonton
V delavnici z naslovom Gledališki bonton je sodelovalo 6 učencev od 6. do 9. Razreda. Na začetku so se z učiteljico Marjano Kosec pogovorili, kako bo potekala delavnica, v kateri se bodo seznanili z gledališkim bontonom. Po končanem pogovoru jim je učiteljica natančno opisala, kakšen je gledališki bonton ter kako se gledalec obnaša pred, med in po predstavi. Prebrali so knjigo z naslovom Odlike gledališke olike. Ob tem je učiteljica z učenci delila tudi svoje izkušnje neprimernega obnašanja, na primer, ko so ob koncu himne nekateri starši ploskali ter obnašanju gledalcev na eni izmed opernih predstav. Po prebrani celotni knjigi so izdelali plakate in jih razstavili v mali avli.

Matej Uhernik, 9. r.
V delavnici Kako nastane gledališka igra je sodelovalo 14 učencev. Učenci so se pogovarjali o gledališču v Grčiji, katere pripomočke so imeli v grškem gledališču, kakšne maske so imeli, koliko je bilo igralcev, kakšne oblike igre so imeli in kakšne zvrsti. Po pogovoru so narisali miselni vzorec.
Nato so s pomočjo tablic iskali informacije o tem, kako nastane gledališka igra. Spoznavali so osebe, ki sodelujejo v procesu nastanka gledališke igre.
Seveda niso izpustili razvoja gledališča v srednjem veku, katere kakšne vrste iger so bile najbolj priljubljene ter o najbolj znanemu igralcu in pisatelju tistega časa, Williamu Shakespearu.
Učenci so delali v skupinah po štiri, kjer so ob pogovoru ustvarjali miselne vzorce.

Tadej Jaklič , 8.r.
Gledališke predstave od 1. do 5. razreda
Vsak razred je pripravil predstavo, na katero so povabili ostale razrede. Prvi razred je pripravil predstavo z naslovom Muca Copatarica, drugi razred je odigral predstavo Zajčkova hiša, četrti razred predstavo Sovica Oka in peti razred predstavo Erazem in potepuh. Tretji razred je vadil predstavo Miška je šla k čevljarju, vendar je niso odigrali pred ostalimi učenci, ker je učiteljica zbolela.
Učenci so zelo pridno vadili, sami pa so izdelali tudi sceno.
Jak Bradač, 8. r.

Ni komentarjev:

Objavite komentar